Kapal Terbang Terhempas

Thursday 2 February 2017

Random : Space

Assalammualaikum...

You know, sekarang ni aku tengok zaman sekarang bukan main susah nak cari duit. Ada kerja tetap but hari sabtu ahad still kerja bukak carboot sales, managing restaurant dan macam-macam lagi. Dan juga faktor aku menggangur sampai sekarang. Aku nak bukak swimming class. Which like 2 kali seminggu, harga RM70 sebulan. Tapi.... macam tak dapat sambutan je kalau aku bukak. Sebab, takde orang nak belajar swimming sekarang. Bebudak suka lagi lepak kat rumah main game. Ish.

Mak aku pulak suruh sambung deggree cecepat lepas tu terus kerja. Mentaliti orang dulu dengan sekarang sangatlah lain. Bagi aku, zaman belajar lah paling best. Ok, aku admit lah part bangun pagi kul 5 hari-hari tak best. Tapi bila aku masuk uni. Korang tau kan fe'el budak uni. Kelas pukul 8 abis pukul 10. Then, ko boleh tengok movie, kat dorm then sambung kelas kul 2. Hahaha, seronok giler. Lepas tu ko tak yah kesah pasal nak cari duit. Boleh ler buat dropship insta shop kalau nak. Rasa nak saving giler-giler. Puasa. Then, ko fly pergi Japan. Macam aku.

Aku tak nak tau feeling rushing-rushing belajar. Lepas tu pergi kerja. Sorilah anak mak seorang adalah seorang yang failure. Aku mengaku. Hahaha. Aku rather take slow dan amik kerja yang aku minat. Sebab aku dah ada experience sebelum kerja kat Customer Service Department. 3 bulan pertama ko rasa okay, boleh lagi rasa seronok nak kerja. Tapi kerja aku paling stress sebab ada boss yang stress. Hahaha. Nasib baik kontrak aku 4 bulan je. Then aku sedar. Aku tak boleh kerja dengan orang hari-hari. Kena ubah-ubah cara. Entah-entah aku ni jenis yang manager. Bukan worker..

Apa-apa pun. Aku sedang cari jalan macam mana nak cari kerja. Or buat kerja, yang sesuai dengan kepala aku. Tapi, seriously, aku still rasa belaja lagi seronok dari kerja. Aku tak tahu kenapa.  

No comments :