Kapal Terbang Terhempas

Monday 31 December 2012

Menuju Puncak Gunung Stong (siri ketiga ~finale~)

Assalammualaikum....

                                Ahhh... last entry for 2012. Dalam banyak-banyak tahun, tahun 2010 dan 2012 yang terbaik bagiku. LOL. I don't know why, i have sweet memory for those year and it make feel " i'm the lucky girl in this world" in that year. fufufufu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Akitiviti kita pada hari ke-3 ini adalah melawat Air Terjun Telaga Tujuh. Aku tak tahu sejarah di sebalik air tejun ni. Jangan tanya aku...>_<.... but kitaorang bukan setakat melawat, malah mandi-manda sekali. Eleh... gilalah kalau dah jumpa air terjun tak nak mandi plak. Bukannya ada kat sebelah rumah.

Bertolak pada pukul 10.00 A.M. Hehehe lambat!!! Sebab kitaorang ada konflik nasi goreng tadi. LOL. Yang sorang nih nak masak cara nih, yang sorang nih nak letak perencah lain. Adoi... tah hapa-hapa ntah. Maka, jadilah 3 cara nasi goreng pada pagi itu. Nasi goreng mamak, nasi goreng ikan bilis, dan nasi goreng minyak. Ahaksss jangan marah aku, aku nampak minyak banyak sangat kat situ and of course aku tak sentuh.

Kalau dah nak naik puncak macam adventure giler bagi aku, hari ini punyer perjalanan lagi adventure. Salah langkah, boleh bawak maut. Gilos... memang adventure, paling ringan pun patah kaki/ tangan or you broke your ribcage.

Ihihihi... periuk kera. Jumpa masa dalam perjalanan. Najmi, yang nampak nih. Sebab periuk kera yang lain dah mati. Tak sangka pulak ada yang masih hidup.

My fav color, purple. Cuba tangkap gambar guna macro mood. But, i don't know why the effect is different. Cat catch your hand deer? Huh? Peribahasa apa nih? Hihihi... sedap ajer tukar peribahasa.

Ehem, yay!!! Kita dah sampai, uhuk uhuk. Pelik tengok aku? LOL. Kalau aku pergi kanan aku tuh sikit lagi, tenggelam dah aku. Perasaan aku pada masa itu.... SERONOK! Agagaga, bukan selalu jumpa air terjun. Wuwuwuwu rasa nak menangis sebab dah lama mengidam nak mandi air terjun. Last aku mandi pun tahun lepas, hohohoho... selalunya mandi air kolam ajer, tiap-tiap bulan aku terjun air kolam, nak cari natural punyer kolam pulak.

Main kat tempat lain plak. Kat tempat tadi tuh tak dalam. Tak besh, sesuai untuk umur 8-10 tahun jerh di situ. Kat bawah tuh baru dalam betul. Tenggelam terus, and aku baru tahu ramai jugak kawan lelaki aku tak reti berenang. Wow~ seriously? Korang bukan LELAKI ker? Patutnya reti berenang. LOL. RM 20.00 sebagai cagaran kalau korang tak nak aku bagitahu satu fakulti. Agagaga kejam aku. 

Perkara paling kelakar masa mandi kat tempat nih pabila Aizuwan (ingat dia nih? The Troller) tolak Saief kat tempat dalam. Masa tuh semua orang terpegun, lol Saief lah antara orang tak reti berenang tuh. Aizuwan dah terguling- guling gelak (dia nih memang foreber and eber the troller lah), Fathi (daun pandan) plak blur, dia tak tahu nak selamatkan si Saief nih ker tidak, dia ingatkan si Saief nih main-main. Saief nih pulak lemas, tapi cara dia tuh TAK menunjukkan dia lemas. Agagaga, mengong punyer Saief. Sebab tuh orang ingat dia main-main. Ada ker dok diam macam tuh. Sengal..

Turun plak, main kat tempat lain. Memang curam. Nak turun tuh kena duduk, dan cara nak turun kena berzig-zag. Aku try turun straight... and.... MAK!!! Macam nak jatuh terus kebawah. Ish, seram giler. Jadi, INGAT, nak turun kena zig-zag punyer cara. Terima kasih kepada Fathi sebab tangkap gambar nih. Sampai meniarap hang tangkap gambar nih. hahaha...

Boleh plak the troller bergambar bersama dengan the lemas nih? Ahahahaha... pakcik lemas tuh tobat dah taknak main kat tempat dalam. Agagaga... Yup kita dah sampai, tempat paling lawa punyer nak amik gambo, nak main air terjun. Kitaorang boleh lepak belakang air terjun nih sebab ada space between them, dan nikmatilah  pemandangan indah air terjun itu tanpa disimbahi air. Bukan macam mamat 2 ekor dalam gambar ini.

Masuk lobang!!! Agagaga, lobang air nih takder penghujungnya. Takder dasar pown. Macam mana gua dapat naik ke tebing pown gua tak reti jelaskan. Pffft... budak engineering... mana arif sangat pasal sains nih. Yang aku dapat kaitkan ialah ia ada kaitan dengan air terjun kat belakang aku tuh.

Ngeee.... packik lemas buat apa tuh? Aksi tak diiktiraf betul. Rosak gambar. Nasib baik budak kecik sebelah aku tuh buat muka comel.

Perlu ker aku tunjuk gambar kuntilanak aku nih? Pffftt... getah rambut waa hanyut... nasib baik bawak getah spare... hampeh tul. LOL. 

Hmphh.... muka ceria... agagaga lepas nih acara kemucak kita! Terjun dari puncak berketinggian lebih kurang 23 kaki. Takderlah tinggi mana pown. Serius nih, terjun dari puncak.

Ihihihi, nampaknya ada dah orang ketar lutut nih. Nampak tuh, naik pakai tali jerh. Yang profesional, takyah naik pakai tali.

Oke... weeeee iollss pun nak cuba jugak terjun nih. Takder masalah bagiku sebab tak takut tinggi, tak rasa gayat pown. Yang ada rasa tak sabar nak terjun nih. Dahlah jadi orang kedua last. #sadlifue. Orang kiri dan kanan dah ketar lutut. Agagaga!!!!

Oh yeah, daun pandan sempat berposing nampak? Gagah betul kamu menarik pak cik heavy metal tuh? Ahaksss...

Okeyh... TERJUN!!!!! Okeyh SERONOK giler!!! Rasa nak buat berkali-kali. Hahaha tipu uolls... bukan terjun, slide ajer. Macam naik gelongsor. Tapi yang ini, pada ketinggian yang ekstrem. Kepada yang sakit jantung tuh, sila jangan mengada-gada nak coba. Kepada yang takut hilang bontot tuh, jangan mengada nak coba gak. Ehehehe, jangan risau dijamin selamat buat slide nih. Buktinya, sebab aku hidup lagi sekarang nih. 

Maka, habislah ekspidisiku 3 hari 2 malam di Dabong, Baha Camp, Gunung Stong. Harap-harap boleh pergi sini lagi. Nak buat slide lagi!!! Nak mandi air terjun. Wuwuwuw... sedih aku nak tinggalkan tempat nih. Banyak sweet memory yang hampeh telah kukumpulkan di sini.

Patutlah mahal bebenor sijil dia.... cantik rupanya... ihihihi, tak menyesal pergi. Lepas tengok sijil nih, segala penat kat badan macam... woooshh.. hilang.. agagaga happy giler. *fake cry* Lepas nih ada dah perancangan nak pergi G.Tahan. Heh...

P/S = Pergi menyesal. Tak pergi, lagi menyesal!!!