Kapal Terbang Terhempas

Tuesday 27 December 2016

4D3N Medan,Indonesia

Assalammualikum...

Akcelli thih trip dah lama sangat sebenarnya, like bulan 4 tahun ni. Tapi tiap kali aku nak update pasal trip ni. Tiap kali tu lah aku give up. Haish. Kesimpulannya, banyak detail aku dah lupa pasal trip ni, walaupun aku lah organizer this trip sampai dapat pelanggan 2-3 orang.

Yep, i'm one of the organizer of this trip. Y'all know yang ni bebudak tourism, so afdal lah ada satu sem nanti kitaorang kena organize trip. Its ain't easy ya knowww.

Enjoy gambar je boleh kan.


Kita straight to Namu airport. Kalau tak silap aku tiket return RM402. Note : Kalau tak silap aku lah.


Tol jalan dia. Canggih eoh.



Makan dulu. Seriously, kalau ingat indon, nasi dia lah paling aku ingat. Kalah nasi Jepun.


First day dah beli Janjan... emmm...



Makan lagi.


Nampak tak rumah kecik tu kat situ, tu bukan rumah, tapi kubur. Kubur family. Kalau ada salah sorang family diaorang mati, abu letak kat situ. Dipercayai, orang mati tu akan jaga tanah tersebut daripada pecuri.

Medan tak banyak orang islam, diaorang anut agama christian, suku batak.



Gambar-gambar ni lagi cantik dari mata aku. Camera aku tak cukup power lagi ni.




Pemandangan dari bilik hotel.


Makan malam yang dihiburi oleh pemuzik-pemuzik. Seronok jugak.


Pemandangan Danau Toba.



Aik, suka sangat nih.


Mana Jack nih?



Seramai ni. Mana tak enjoy aku. Hahaha. Aku memang tak boleh melancong ramai-ramai orang. Aku pun perasan, makin besar dan makin tua. Aku dah tak nak jalan dengan family aku. Semua tak nak gi sana sini. Jadi, pergi sendiri je lagi seronok.


Sini banyak kraftangan.


Dan cerita sejarah suku batak yang amat panjang sampai aku rasa tak leh go dah 4 hari 3 malam aku dengar pasal suku batak ni.


Kena pakai ni kalau nak menari. Yes, semua orang kena menari. Haha. Memula ramai risau, takut tarian ni ada puja-puja benda. Almaklumlah, suku batak ni agama lain. Tapi no lah... menari suka-suka je ni. Dah macam tarian poco-poco dah aku rasa. Berpeluh. Walaupun medan area sini sejuk sikit.



Citer pasal sejarah dia lagi. Ya Allah, bila nak habis ni.




Dan ke esokkan paginya kitaorang pergi ke pasar bunga untuk shopping lagi. Banyak baju murah kat sini.


Shopping lagi


Harini banyak aktiviti shopping je.


Pergi istana.. errr lupa.


Boleh rent baju tu. Pakai camera sendiri je. Nampak sangat awkward. Fuh.


Amboih korang. Kemain.


Aku rasa kalau coursemate aku nampak ni mesti aku kena caci. Yelah, eye and arm candy diaorang tetiba bergambar dengan aku. Hahaha.

Bagi aku medan...bolehlah. Aku tak berapa suka sangat. Tapi bagus untuk yang betul-betul fanatik sejarah. Aku more to sejarah yang ada entertainment. Macam Jepun dan Korea.

Perjalanan dari satu tempat ke satu tempat pun agak jauh. Lelah aku. So saper-saper yang datang sini, better amik tour guide. Lagi fun sebab tour guide akan cerita sejarah kaum batak ni dari A-Z.

Aku tak tahulah. Aku bias kot. Sebab trip ni buat aku tension. Satu bebannan. Betul-betul tak dapat enjoy, sebab aku organizer. So, priority aku, aku kena tengok customer aku. Aku kena tend apa yang diaorang nak. So, end up. Aku rasa kalau tak update pasal Medan ni pun takper aku rasa. Tak kesah kot. Hahaha.


DISCLAIMER : SEMUA gambar adalah hak milik terpelihara. Tiada bahagian daripada gambar boleh, diambil, screenshot, copy, save atau ditukarkan dalam apa-apa bentuk, alat atau apa jua cara tanpa kebenaran LULA AN-NADA terlebih dahulu.

No comments :