Kapal Terbang Terhempas

Friday 21 December 2012

Bersedia Menerima Cabaran (Back to Nature)

Assalammualaikum....

                             Well guys, macam mana cuti? Seronok? Cuti aku dah nak habis nih... yeay... malas betul lah nak sambung kehidupan yang bosan tuh, buat homework, jumpa lecture bla bla and so on.
                             Rasanya dalam banyak-banyak cuti aku nih cuti kali nih lah paling best. LOL, best bagi aku sebab aku tak bosan dan hari-hari aku sibuk even sibuk untuk benda yang kecil pun. And for my last activity in this holiday is i'm go for HIKING!!!.... yup hiking. Seumur hidup aku tak pernah nak pergi hiking uoolllss... hohohoho pity meh sebab takder orang nak bawak.

                             Dan macam mana aku boleh terjoin pergi hiking nih adalah i'm the last contestant coz my friend told me a few of student tak jadi pergi sebab their parents tak kasi pergi... lolss.. plus, coz i'm the last contestant i need to find my partner in 3 DAYS!!!! hoh gila tak gila... yup i know pergi hiking nih kena stamina kuat bla bla bla.... meh? Only jog for 6 times in 3 days and in my holiday i not doing any of outdoor activity because i'm to lazy to get up my butt. Puih.... tipycal meh... So, dengan kesabarangan, ketabahangan... dengan penat aku mencari partner aku...

Lupakan citer tuh, skang nih aku nak memperkenalkan barang-barang yang aku bawak sepanjang 3 HARI 2 MALAM nak mendaki Gunung Stong, Kelantan nih. Beg waterproof for hiking, ada security belt for waist and chest. Korang google sendiri kalau tak dapat gambaran beg for hiking tuh macam mana. Ini pun bukan beg aku. Beg pinjam saja... remember, i'm the last contestant. Cari barang pun terburu-buru.

Kasut getah only for RM 8.00. Very cheap huh? Alah... masuk hutan jerh uoolllss... bukan nak pergi Mid Valley pun. Seriouly, kasut nih sangat-sangat berguna masa hiking. Tak percaya? Sila lalui sendiri. Stoking bola? Hutan beb... ada pacat, cu citer kat aku hutan mana yang takder pacat?

Head Lamp = RM 25.OO
Raincoat = RM 8.OO
Gloves = RM 1.50

Khemah dari supermarket Giant. Eheh... aku lupa harga dia, almaklumlah khemah 6 tahun lepas. Huhuhuhu... i lap you khemah kerana telah berbakti kepadaku selama 6 tahun. And guess what, after we packing our thing to head home, sundenlly tiang khemah tuh patah seribu... and my reaction towards my tent like... OMAIGAD!!! DID MY TENT BROKE UP?!!! OHOHOHO... Then, slowly i recalm myself "beb, that tent had been couple with you for SIX YEARS, its normal that every life will face to die" cheh.....

Sleping bag from GIANT TOOO!!! Only RM 45.OO.  Hohohoh baru beli this year tak ingat bulan berapa lol... Percayalah, barang-barang macam nih murah kat Giant.




2 comments :

✿INA AINAA✿ said...

wahh semangat betul nak hiking ni.. perghhh teruja dengan sis sebab dah memiliki barang2 macam ni.. senang kalau nak hiking ke, apa2 je aktiviti yg memerlukan benda ni semua...tak payah pening kepala kan.. hehehe.. murah juga..

Lula An-Nada said...

YEAH!! memang teruja walaupun last contestant... :)