Kapal Terbang Terhempas

Showing posts with label Segment and Contest. Show all posts
Showing posts with label Segment and Contest. Show all posts

Sunday, 25 December 2016

Ke korea kah kita bersama Traveloka.

Assalammualaikum...

Pic from Traveloka

Aku excited giler bila dapat tau Traveloka nak bagi tiket ke 10 destinasi yang dipilih oleh Traveloka secara PERCUMA! Memandangkan aku ni jobless traveler dan juga seorang student. Aku harap aku ada luck untuk cuba nasib di Traveloka ni. Eventhough bukan hadiah 'grand prize', yang lain pun okay!

Pic from Traveloka
Antara 10 destinasi yang dipilih oleh traveloka.

Pic from Traveloka

Pic from Traveloka
Antara hadiah-hadiah yang dijanji oleh Traveloka kepada pemenang-pemenang bertuah!

Well aku sebenarnya dah lama simpan niat nak pergi Korea Selatan. Peminat K-POP? Yes. Minat Running Man? Yes! But itu plus-plus je bagi aku. Chance nak jumpa retis-retis Korea ni sangatlah tipis ibarat kau cari jarum kat dalam jerami. Aku sebenarnya more to sejarah dia, kosmetik dia, makanan dia dan juga budaya dia. Aku nak mengalami apa yang aku rasa kat Jepun. Dari sejarah hinggalah makanan dan teknologi dia. Semua membuatkan aku wahhhh. Kagum. Duduk kat Malaysia tak berkembang aku ni rupannya.

1. Feeling ala-ala Goryeo.

Pic from https://www.facebook.com/seohwahanbok/
Every girls dream is to be a princess for one day. Boleh rasanya realisasikan impian ni kalau kat sana. Feel the fe'eling to wear hanbook!

Pic from google

Berdekatan dengan Hanbook Rental Shop tu, aku boleh berjalan pergi GyeongBok Gung Palace, tengok guard changing ceremony.

2. Jerit, leleh dan pengsan di Everland.


Di Everland ada roller coaster yang diperbuat kayu, dan juga paling curam...erk. Tapi memandangkan aku tengok macam gerun je tengok muka Yoo Jaesuk tu. Nak try jugaklah. Hahaha.

3. Melantak dan shopping di Insadong secara ekonomi! (Oh, mungkin juga di Myeondong. Hehe)

Gif from google

Pic from google

Gif from google
Dan of course secara halal yang tak melibatkan any haramness. Hehehe.

4. Jadi sakan bila nampak pemandangan WOW!

Gif copyright to Lula An-Nada
Aku rasa aku suka membayangkan pemandangan autumm, winter dan spring. Ahh~~ cantiknya...
Makan dalgona (snack korean) sambil berjalan-jalan kat Hanok Village.... Ahhh~~~

5. Me as coffee addict.

Gif copyright to Lula An-Nada

Memang wajib bagi aku memburu kedai coffee yang betul-betul dikendalikan barista yang bertauliah.


Sebenarnya, banyak tempat best aku nak pergi kat Korea Selatan, banyak sangat. Boleh tengok itu ini. Aku rasa duduk kat sana 2 minggu pun belum tentu lagi jelajah aku habis. Hahaha. Oh well, thanks to Traveloka for create this oppurtunity for me and us to get us to place we always dream for.



Good luck reader!

Monday, 6 January 2014

Handphone Giveaway by Syuhada1981.com

Assalammualaikum...

                               First entry untuk tahun baru aku adalah join Giveaway? Huhuhuhu... nak buat camna, baru hari nih hamba ada masa nak bukak blog. Bukak ajerh blog terus nampak ada Super mummy buat Giveaway. Dah lama gak tak join benda-benda ginih. Apa kata kita try.


Nak join? Senang jerh, klik banner kat atas dan ikut syarat-syarat yang telah ditetapkan. Simple ajerh. Hadiah pun lumayan. Apa-apa hal terima kasih kepada syuhada1981.com kerana sudi menganjurkan giveaway nih.

P/S =  Rezeki masing-masing kalau dapat hadiah yang ditawarkan, betul tak?

Monday, 26 November 2012

Segmen Follow Dan Blogwalking Oleh Mialiana.com

Assalammualaikum....


Hi guys, as you can see... aku telah menjoinkan diri dalam segmen lagi. Whack my face. *dush*.. ini sebab budak Lula An-Nada nih takde life baru-baru nih... bhahahaha ....kebosanan.... *sigh*


Itu dia, saper nak join boleh klik banner atau url kat atas nih. Senang citer.. dan, segmen nih berlangsung selama 2 minggu. Tengok sendiri tarikh yer kalian, aku bukan Nisa Kay dengan tagline saya suka menaip. hehehehe..

Dan mengikut syarat no 4. 
Blog saya sekarang mempunyai 123 follower. Cantik giler nombor, terima kasih kepada Mr Doctor kita kerana telah mencantikkan nombor follower aku pagi tadi. Arigatou banyak-banyak.


Semakin banyak anda senyum, semakin awet muda korang-korang semua. Tak caya? sila sebut smile.. smile... smile... 3 kali di atas.. hewhewhew.. Ini tagline akak Mialiana yer bukan aku punyer tagline...

Last but not least, apa yang aku suka kat blog akak Maliana nih adalah membaca tentang kehidupan  beliau di samping itu juga mendapatkan informasi-informasi yang mungkin boleh diguna pakai untuk... suatu hari nanti? Maybe....

P/S = Selamat menjoinkan diri korang semua dan baca syarat-syarat dengan betul... aku nak blah dulu... papai...

Saturday, 22 September 2012

Blog review By Piko.

Assalammualaikum...

                            Nampaknya bulan nih korang baca entry blog review jerlah.. hehehehe jangan marah.. aku nak update gak bende lain nih... tapi semua dalam draft belaka... malas nak makeup sana sini sikit ayat carca marba aku tuh.


Encik Piko ker ini???? Hahahaha...

 Dengan baik hatinya Encik Piko telah menjemput aku untuk menyertai segmen blog review beliau pulak. Tuuuuutttt... so again... aku takde kerja. Baik cari kerja... dengan membuat entry yang tak sampai 5 minit nih...

Korang nak tau syarat ker? Ala.. aku malas nak taip pulak. Apakata korang tekan jer kat sini.... ha selesai. Nak join? Tak nak join? terpulang babe and dude.



Tatap lah muka mamat nih puas-puas...

P/S = Fufufufufu, tetiba sesat gambar siwon plak dalam nih, jangan marah eh Encik Piko.

Thursday, 20 September 2012

Blog Review by Fatini Irdina....

Assalammualaikum....

                                Puttt... sebelum nih sila pakai spek yer kalian....huhuhu takut rasa tak percaya akan menerjah dalam diri masing-masing. Yup, aku pun terkezut. Ini first time aku join mende-mende macam nih. Biasanya mesti aku buat bolayan punyer...


Banner yang dikatakan huduh oleh Cik Fatini.

 So, dengan takde kerja yang nak dibuat. Baik aku buat mende lain kan? Ini dia Blog Review by Cik Fatini Irdina. Entah kenapa aku tertarik nak join... sebab nak mengisi masa lapang? I guess....
Korang nak join jugak? So, meh aku memperkenalkan syarat-syarat yang telah ditetapkan

The rules....
1. Wajib follow blog Cik Fatini nih.
2. Diharuskan like FANPAGE Cik Fatini
3. Kena tengok kat heartbeat. So, klik sini.
4. Ha.. buat entry bertajuk ..... macam yang aku tulis nih.
5. Cik Fatini cakap kena letak banner huduh dia tuh kat entry korang.
6. Tinggalkan link entry korang ke ruangan komen entry blog review Cik Fatini nih. (Tempat lain tak dilayan yer).

TARIKH TUTUP

25 September 2012, 11.59 a.m.

Hah detail dah tuh (actually ada lagi). Nak tau lebih lanjut sila ke blog Cik Fatini yer. Takut mana tau korang tak faham dengan bahasa gila-gila aku nih. Aku nih failed sikit dalam BM nih. Nak join? Alah senang jer tuh .... main klik-klik jer... apa-apa pun minna-san (korang semua) silalah memeriahkan contest Cik Fatini nih yer... kesian dia nanti orang buat bolayan jer.


P/S = Haip! .... sebenarnya cengginih ker nak buat entry nih? Hahahaha gomei, gomei... aku  tak tahu cara yang betul (orang first time nak masuk contest sebeginih). Cik Fatini.. betul ker macam nih? Hahahahaha... gua belasah jer nih. Kepada kawan aku, jangan cakap aku buang tebiat plak kekekeke. Korang nih unpredictable...